Olympia och Mimmis päron

Flygplatsen strax efter åtta i morse. Jag har laddat med en "Bosse unt Katja"-skylt för att Mimmis päron ska känna sig hemma direkt i Phnompan. Malmqvistarna var på ett strålande humör trots att de varit uppe sen fyra i morse, skönt att se. Katja återhämtade lite krafter medan jag och Bosse fikade in Java och hämtade Noam på skolan.

Khmerlektion nummer 2: Ta Jung Tao! = Let´s go!

Noam blev glad över att se sina morföräldrar och blev som vanligt överöst med presenter. Nya kläder åkte på direkt och pappa lassade in ny saltlakrits, mannagryn och välling i skåpen.
Bad i poolen och stormiddag med Chendalagat innan Mimmi och jag njöt av vår första barnvakt på änge och tog oss till kvartersbaren "Talking to a Stranger" för nån öl och nån drink. Det lutar åt att Mimmi inte får semester i början av juni som vi hade tänkt och nu står valet mellan tidig, tidig semester eller Mimmi ensam i Phnompan några veckor i sommar (sen semester).
Fick också negativt besked på tidig inflytt i Pias hus och velar nu mellan att vara coola och vänta tills nya hus kommer ut eller att fightas för tidig inflytt. Känns jobbigt att försöka flytta på henne och väljer nog att ta det lugnt gissar jag.
Svedan har lagt sig idag. Sängdags.

Min gamla fotbollsklubb Olympia ska nu bli vänförening till Happy Football Cambodia. Klubbat på årsmötet. Nu ska jag bara komma på hur det samarbetet kan se ut...The sky is the limit! (Tom Petty)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback