Knockad och bränd

Igår blev det inget skrivet för solen visade sin makt över lilla mig.
Dagen spenderades vid VIP-Clubs pool tillsammans med Tove, Jonas, Adrian 5år och Ellinor 8år. De kom ju ungefär samtidigt med oss och Tove jobbar för Forum Syd. Nu råkade vi ligga i solen de timmar som vi normalt sover middag på och glömde till råga på allt att smörja in oss ordentligt. Noam fick en röd snok men klarade sig i övrigt, Mimmi brände axlar och rygg och mina axlar och pannan fick sig en omgång svid.
På kvällen somnade jag när jag skulle natta Noam trots att jag sovit på dagen efter badet. Helt kokt!

Idag såg jag två tanter samtidigt. Det händer inte varje dag i det här landet som massmördade en hel generation...

Dessutom såg jag två personer som var klart längre än mig på samma gång. Det händer inte heller särskilt ofta, trots mina ringa 180 cm...

Hur vet man att man är överklass?
Igår konstaterade jag och Mimmi att vi för första gången i vårt liv nästan har råd med allt i det här landet som vi i inte har hemma. Vi kan äta ute nästan varje dag, få massage, pedikyr,manikyr, klippa oss varje månad, köpa kläder och skor vi egentligen inte behöver, sy upp kläder hos skräddare, ha bil, ha två anställda, bo stort, skämma bort Noam, dricka drinkar istället för stor stark en helkväll, resa, bo på lyxhotell istället för backpackerhak osv osv.
Plötsligt kan jag nu sätta ord på vad klassresan jag visste skulle komma när vi åkte hit faktiskt innebär. Försöker att vara ödmjuk inför det nya livet och behålla fötterna på jorden, för framförallt är vi ju i en situation där vi också för första gången i vårat liv på allvar kan göra skillnad i andra människors ekonomiska situation.
Ska appropå det luncha med Sokrin imorgon och försöka få mer info om hur fotbollslagets skolgång, boendesituation osv kan stödjas bättre. Träningsmatchen i lördags förlorades med 1-3 mot ett gäng som tränat ett år tillsammans och var fysiskt överlägsna våra undernärda gatukids. Mycket hjärta visades på planen dock trots ett-noll i baken efter en minut.

Imorgon kommer Mimmis päron. Jag hoppas hon inte flippar allt för mycket av att ha dem boende här ett par veckor ;)
Själv tycker jag det ska bli kul att få både sällskap och avlösning med Noam på dagarna.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Är du säker??? Är det inte 179cm????

2007-03-12 @ 10:58:17
Postat av: Fröken Löken

Hej! Jag finns men man kan ju börja undra.. Världens sämsta mailkollare. Tack för att du minns att man blivit ett år rynkigare. Ja, herregud, nu vill jag verkligen inte röra mig längre ifrån 30-strecket. Fan, va skön blogg du skapat/skapar. Du e´ för skön! (och klok) Verkar som det inte går någon som helst nöd på er. Toppen! Frederik satt och småglutta också, och han utbrast ganska snabbt. "När ska vi åka och hälsa på dem"... Största stoppklossen är min jävla flygrädsla. Irma mår toppen! Vi åker till fjällen nästa vecka och innan ska jag hinna med en liten långhelg till Gotland med Monica. Här har våren gjort sitt framtåg och nästan all snö är borta och helgen innehöll två sköna soldagar (på altanen). Massa kram till dig och la familia! Frederik säger hej! Helene

2007-03-12 @ 11:46:07
Postat av: Anonym

Har nu tagit upp på årsmötet i IF Olympia o fått ok på att vara vänförening med er.
Happy football cambodja välkomna i vår vänkrets, Vet inte vad vi kan göra men kanske ngt./ papps

t.ex.Ta en liten film på när ni tränar o lägg upp på youtube

2007-03-12 @ 18:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback