Dagens Noam och på husfronten intet nytt

Mimmi har jobbat häcken av sig idag och inte lyckats få en pratstund med Yvonne om hur husförhandlingarna har gått. Jag håller tummar,bär lyckoslantar och plockar lyckoklöver för fulla muggar. Morgondagen bjuder på kurs på förmiddagen för alla oss som ska vara valobservatörer, Mimmi håller inledningstalet och plötsligt förstår jag varför hon vill att jag ska lämna Noam och komma lite sent.
På eftermiddagen har Noams skola fixat fram en internationell blodbuss där vi välgödda västerlänningar kan göra lite direkt nytta. De flesta här är för tunna och undernärda för att göra sig av med nånting. För alla oroliga så ska det vara helt cleant och jag sätter då ingen skitig spruta i armen här, det vill jag lova.

Dagens Noam kommer från poolen. Noam har en liten snorsträng under näsan som jag ber honom snyta ut. På barns vis drar han förstås in med full kraft istället. Jag: - Nej, nej Noam åt andra hållet. Då vänder ungen ryggen mot mig och drar in allt vad han kan en gång till.
(Man får vad man ber om)

Nak och jag hade ett snack om Sverige idag och jag försökte förklara det här med att betala skatt. Nak blev eld och lågor när han hörde att man fick upp till tusen spänn i parkeringsböter om man stod knasigt i Estocolmo och utbrast: - Jag ska bli polis i Sverige! När jag förklarade att pengarna inte fick stoppas i egen ficka som här svalnade dock intresset för Polishögskolan fort.
Fortsätter att fascineras av likheterna av Stockholm i "Mina drömmars stad" och Phnompan idag. Har du läst hela serien Micke?

Nicole, en tjej på området har bjudit in till party vid poolen imorgon kväll. Hoppas kunna knyta nya kontakter som nybliven husägare vid den tiden. Hoppas, hoppas,hoppas!

Kommentarer
Postat av: Maria

He he, "Phnompan" - vilket fantastiskt smeknamn på Phnom Penh i sann Stockholms-anda! :-)
Följer er blogg med stort intresse för att försöka göra mig en bild av vardagslivet i "Phnompan", som väntar även för mig när jag flyttar dit den 1 maj. Vi ses säkert då.
Många hälsningar från Maria, Peders kompis. Än så länge bosatt i "Kransen".

2007-03-29 @ 07:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback