Stället runt hörnet

I kväll bestämde vi oss för att gå till den första restaurang som låg på gångavstånd från hotellet. Det gjorde vi också, och hamnade på, hör och häpna:
"Scandinavia Hotel" =D
Noam gillade sina swedish meatballs med potatismos, inlagd gurka och brunsås iallafall.
Mimmi och jag käkade thai/khmersoppa med ris som var bra. Glass och drink blev det också. 
Lugnt och skönt ställe med snygg terrass och bibliotek (spotade en kerstin thorvall). 
(Varför blir man så röksugen av värmen?) Håller mig till födelsedagen dock.

Dagens Albin: "Fan har de inga rättigheter på det här stället eller?" (efter att inte ha hittat nån öl på menyn)

Två Noams: Noam är fascinerat rädd för alla tusentals motorcyklar och vi tror att det är därför han pratar om dem hela tiden. Alla motorcyklar är hans eller Marcs. När vi var och fotograferade oss på en fotostudio och Noam såg två motorcyklerhjälmar ligga på en bänk utbrast han chockad.
- Motorcykelmannen bor här!, och hoppade upp i famnen på mig.

I poolen idag:
Noam: Pappa Marc!
- Men jag heter ju inte Marc, det är ju du, morbror och farfar som heter Marc.
Noam: Jaaa, och mormor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback