Sover gott + Lusentappen

Vi sover gott nu om nätterna. Nu ligger vårt nya sovrum bort ifrån bygget och Noam har slutat sova på dagen, vilket gör att han somnar i tid på kvällarna. 
Klart med att hyra bil idag och Nak, the driver är anställd för att skapa lite rörelsefrihet för mig och Noam (ingen promenadstad som sagt). Funderar på att köpa kärra sen när Mimmis lön kommer. 
Tittar på mot en Toyota RAV4 men jag har ingen aning vad det blir i slutändan - tänkte sätta Bosse på det när han kommer om en vecka, han kan bilar bättre än jag.

Gårdagens Noam: 
Pia: Ja, här gör de vad som helst för dollar.
Noam: Jag älskar bullar!

En Abbe från Russian Market:
(Jäkligt fokuserad på att pruta, vilket jag hatar och är kass på)
Pekar på ett par simglasögon och säger till kassörskan:
- Tlaj naa! (föör dyrt), innan hon har sagt ett endaste dugg.

Skulle fråga - Tlaj pon man? (Vad kostar den?)

LUSENTAPPEN: Igår spelade jag en dubbel på Reading och Inter och ett singel X på Liverpool-Arsenal. The Reds blev överkörda igen men både Zlatan och Reading gjorde vad de skulle och Lusentappen är nu uppe i 1115 kr.

Kommentarer
Postat av: Frugan

Äntligen får jag alltså insyn i ditt spelmissbruk! Eller så är det förstås bara vinsterna som registreras på bloggen??

2007-01-10 @ 08:36:14
Postat av: mamma/farmor

vad kostar en Toyota RAV4 nuförtiden i Phnom Pen då, undrar en nyfiken. Så Bosse blir första gäst från hemlandet, avundsvärt...

2007-01-10 @ 09:10:40
Postat av: Abbelibabba

Nu får du läsa lite bättre Mimmi. Har redovisat en vinst en förlust i inlägget och dessutom att jag startade med 1000 spänn(en lusentapp, långsjal, lax osv). Svar ja, du får nu insyn i mitt spelande(bruk eller missbruk?).

2007-01-10 @ 09:52:28
Postat av: tjejen

aha en liten glimt av ett erkännande. det är första steget till ett syndfritt liv utan spel och dobbel. ses på gasolina baby.

2007-01-10 @ 10:52:11
Postat av: Syster/Faster

Abbe tittar på bil. Ord jag aldrig trodde jag skulle få höra. Tror vi är många som önskar att vi vore Bosse just nu.
Storm i natt. Trodde taket skulle flyga av. Idag är digitalkameran laddad, håll utskik efter nästa inlägg med länk till bloggen.

Puss
Krama Mimmi och Noam från mig och Micke.

2007-01-10 @ 11:54:39
Postat av: Kusin Karin

Tänkte bara säga hej och se om det fungerar.Gratulerar i efterskott och ta hand om er nu! många kramar Karin

2007-01-10 @ 12:25:46
Postat av: Syster/Faster

http://emilieomicke.blogg.se/

Inga bilder än men det kommer under dagen. Första inlägget är skrivet. Puss igen

2007-01-10 @ 12:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback