Sex år, kurragömma och lite gambling

Mimmi kom ihåg och jag glömde. Idag är det sex år sedan vi träffades första gången och det är det datumet vi räknar som vårt. För er som inte har kol på det så träffades vi på en blinddate initierad av Leffe. På väg till och från Europa på en tågluff stannade herr Nummelin hos Maria och Mimmi i Malmö. The M n´M var sambos i en stor femma eller nåt och Mimmi skulle upp till storstaden för att träffa sina systrar. Hon försökte slingra sig ur daten ett par gånger men gick till slut och träffade förortskillen med ful, för stor skinnjacka och sen var saken biff. Ja, det var den korta versionen som ni nog förstår.

Jag fick jättefina blommor, choklad och kaffe imorse. Själv har jag inga ursäkter 
utan såg ut som ett fån när Mimmi kom in.

Noam och jag har lekt kurragömma hela morgonen och det är fantastiskt roligt. Noam räknar till tio på tre sekunder och jag hinner precis slänga mig in bakom en gardin, en handuk över huvudet osv. Han letar precis som barn gör på sista stället jag var på. Att jag ska leta funkar inte riktigt än men vi tränar på. Jag har så förbenat svårt att hålla mig bara, när han springer förbi mina uppenbara gömställen och ropar: PAAAAAPPPAAAAA! högre och högre ju längre stund han har letat.

Långsjalen: Bajen åkte åter igen in i den svarta sopsäcken och med landslagsmålvakten Bergwall skadad blev det storstryk på Zinken som jag gissade. Långsjalens saldo är 1137 bagis.Fortfarande ingen som aspirerar på eventuell vinst, vilket tyder på dåligt förtroende. Idag läggs nog ett par spel på Premier League och nån kuse. V75 förslag kommer senare.

Kommentarer
Postat av: mamma/Janne

vi ser fram emot dina v75 tips...du vet ju deadline. Här hemma vaknade vi idag till 7 grader KALLT!! litet tunt snötäcke och ljusgrå himmel...nu blev ni allt lite avundsjuka, va?

2007-01-20 @ 09:37:10
Postat av: Mamma

Grattis på Er sex års dag....kram till er båda

2007-01-20 @ 10:14:10
Postat av: Katja

Sex år sedan? Ja, mycket har onekligen hänt sedan dess. Jag kommer i håg att Bosse och jag kom förbi Mimmis lägenhet dagen efter en fest där och Abbe dammsög och alla andra låg och sov. Jag blev mycket imponerad. Sedan blev jag utskälld av Mimmi för att jag hade haft en hemsk jacka på mig när Abbe öppnade dörren. Fast det såg Abbe garanterat inte. Han såg bara Mimmi och Mimmi( som vaknat till) såg på Abbe som om han var solen.

2007-01-20 @ 17:46:40
Postat av: Maria K

Det är väldigt spännande att följa livet i Kambodja! och roligt att minnas tiden för ert första möte!

Jag trodde aldrig riktigt på den där blinddaten, men det kunde jag ju inte avslöja för den skeptiska mimmi som bara letade efter skäl att ställa in.... Men en vecka senare när hon glatt kysste Abbe som spexade loss med världens äckligaste kvalsterinfesterade fårskinn på huvudet insåg jag ju att blinddaten resulterat i kärlek! ...och nu en Noam... ett äventyr i Kambodja...
Och säkert ännu mer stora saker tillsammans - Grattis på Er!

Jag passar även på att skicka ut en efterlysning om resesällskap här, då jag verkligfen vill hälsa på er nu i vår, men tycker det är såååå tråkigt att resa själv!

2007-01-21 @ 22:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback