Poolgrabbarna

PoolgrabbarnaIdag har poolgrabbarna varit runt i stora shoppingcentret. Tog lite bilder i japanska fotoautomater tillsammans med tjugo nyfikna tonåringar som alla skulle ha sin bit av Noams goa kinder. En tjej i 15-årsåldern jämförde sin armtjocklek med Noams och konstaterade under mycket skratt att de var jämntjocka. Noam fick välja bakgrunder till all kort ur en stor pärm och det blev katter för nästan hela slanten. Får se om vi kan posta några alster hem, har ej ännu fattat om det finns något postsystem i Kambodja.
Hann med lite häng vid poolen. En promenad längs Mekong på riverside, lite dvd-shopping och en kaffe när Noam sov blev det också. Skönta att kunna ta sig från hotellområdet. 
Nak kör bra och jag snackar på som tusan för att han ska få träna engelska (och jag khmer, är vår deal). Han svarar mest : -Yes, yes! och jag har ingen aning om hur mycket som går in. På khmer finns inga tidsbegrepp inbyggt i språket, ingen plural och inga verb böjs vilket jag tror ställer till det en del för alla khmerer när de ska lära sig engelska. Allt som vi säger med tonfall osv förstår de inte här (och där sitter jag och kör min genomironiska Killinggängsstil på engelska med Nak för att bli lite bundis, ojoj =D )
Ex. Nak: - We go pick up your wife now? At embassy.
Abbe: - Actually she´s not my wife. (och så kommer Abbe som ska vara lustig fram istället för att bara säga att vi inte är gifta  ...än.) She is my sister but don´t tell anyone.
Jaja, här lär väl känna min torra humor snart.

Min första minnesbild av Kambodja och känslan av att nu är vi inte hemma längre sitter fortfarande från nyår: Yvonnes dotter Madelaine, 180 cm utan klackskor, 192 med pjuck brevid barfota kokerskan på 130 cm. Hon var lika lång som hennes ben och två världar så olika varann som man kan bli hade jag på bild (dock ej i kameran tyvärr).

Kommentarer
Postat av: Syster/Faster

Det kanske inte funkar så bra med Hegerforsare och ironi i Kambodja. Men jobba på. Om ett år sådär så har han nog lärt sig att han ska skratta lite falskt när han inte förstår vad du menar, om inte annat av artighet.
Ni ser ut att må bra. Varm i hjärtat av att se mina 2 favoriter så tillfreds.

Syrran

2007-01-11 @ 12:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback