Morfar på besök

Nu har sidan visats tusen gånger och 99 olika ip-adresser har besökt oss, spännande.

Nu har Noams morfar varit på besök i ett par dagar och åker tyvärr hem ikväll. Kanske tur för Katja, för Pia som vi var på middag hos igår hade ett gott öga till Mimmis far och var som uppslukad av hans historier, hehe!
Skämt åsido så har det varit härligt med besök hemifrån (även om Bosse kom över från Thailand). Nu väntar vi på att fler ska få arslet ur vagnen, tummen ur arslet och allt vad man säger och palla sig hit.


Skönt att höra att Syster Yster och Mickes bebba har fattat att dyker ut i livet gör man med huvudet och inte arslet först. (Mycket röv i det här inlägget). Var Teddy Lucic (BK Häcken) med sist förresten Micke?
Nu väntar jag med spänning på korten, inte på Lucic utan på bebban.

Vår bebis Nonno (vad vi kallar Noam när han beter sig som en bebis) har gått sin första dag själv på engelskspråkiga förskolan I can. Han har bara gråtit lite enligt egen utsago och berättar mycket om vad han har gjort. Kul att det går lite khmerbarn i klassen tycker pappa.

En gammal Noam: - Jag vill inte att tomtarna ska vara här! 
Efter första dagarna i Kambodja och alla nöp honom i kinderna började Noam kalla alla khmerer som kom i närheten för tomtar.

Kommentarer
Postat av: Marc d.y.

99 pers, varav jag är ungefär 10 från skolans olika datorer. Jag läser med stort intresse om era framsteg.
Häftigt med Noams skolgång. Han kommer vara trespråkig, danskung och underbarn lagom till påsk.
Jag kommer på besök så fort jag får spons på resan!

2007-01-17 @ 21:16:19
Postat av: Katja

Jag unnar Pia att bli underhållen av en lång och stilig man i sina bästa år, he, he.Jag lovar att jag ska dra ut tummen ur du-vet-var och komma till er. Slutet på mars, kan det passa?
Bor ni kvar på lägenhetshotellet? Noam har tydligen lätt att anpassa sig, det är nog den största begåvning man kan ha. Eller i alla fall den nyttigaste.
Här viner vinterstormarna runt husknuten och träden faller som berusade tonåringar och havet äter upp stranden. I morgon väntar jag hem Bosse, det ska bli kul att få förstahandsinfo om er.

2007-01-17 @ 22:23:48
Postat av: Mimmi

Snälla mor får den lille spons på resan? Noam slutar inte tjata om Marc, han är helt besatt. När vi ska äta tar han fram en extra tallrik där Marc ska sitta när han kommer... Snart orkar vi inte höra mer så skicka hit killen med motorcykeln!

2007-01-18 @ 08:19:39
Postat av: Katja

Lite taskigt att motorcykel slår gulliga hundvalpar i Noams kom-ihåg.Ja,ni ser att det är inte alldeles enkelt att styra sina barns intressen.
Jag bandade såväl Liza Marklund som När och Fjärran om Kambodja åt er - men ni kan kanske se det på nätet?

2007-01-21 @ 14:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback