Mer fegspel + Noams skolgång

Ja, gårdagens fegspel i långsjalen gav givetvis ingen utdelning. Skulle gått all in på att Sverige skulle torska som jag sa från början. Fegade ur eftersom man aldrig vet om Guterstam eller nån annan skulle få för sig att få sitt livs genombrott just när jag spelar emot Svedala...Spelade 5-0 till Ecuador oxå, när jag såg laguppställningen.
Idag fortsätter fegspelet med ett Win-winbet: Tvåa på Sandviken mot Bajen. Vinner Bajen är jag nöjd ändå och torskar Bajen så har jag iallafall vunnit en liten peng. Ger mig fan på att de går och spelar lika bara för det.

Jag och Noam kom precis från skolan. Simning stod på dagens program och Noam hade en jobbig morgon efter en sen kväll igår. Pappa fick absolut inte gå och tårarna sprutade. Efter ett tag lossnade det dock och Noam sken upp i ett: Li haj! (hej då på khmer) och vinkade iväg pappa. När jag hämtade så hade Noam blivit bjuden på sitt första kalas 8till Raphael nästa lördag). 
Jag hann prata lite med Aninas mamma Rancy!?, som visade sig vara bra på engelska, jobbade på en tidning och varit i både Stockholm och Kalmar på SIDA-bekostat studiebesök. Min första khmerbekantskap är ett faktum.

Dags att laga lunch till frugan som kommer snart. 
Ja, alla kallar ju Mimmi för min fru här så jag börjar vänja mig vid livet som gift.
Fortfarande klingar någons gamla kommentar i huvudet dock:
- Gift! det hör man ju på ordet vad det är. ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

så frugan kommer hem till lunch, är det så varje dag?Hur ser vardagen ut för en "hemmaman" i Phom Pen? Handla, laga mat, rugby, hämta barn, rugby, laga mat, bada i pool, städa, laga mat eller?

2007-01-19 @ 08:25:26
Postat av: Abbe

Japp, hem på lunch två timmar varje dag.
Upp, äta frulle, Lämna Noam i skolan, stanna lite om det är gråtit som idag, träna i gymet, åka med Nak och handla, ta en kaffe, lämna maten, hämta Noam på skolan, laga lunch, Mimmi kommer, umgås,bada, äta mellis, leka hemma eller handla igen, Äta middag.
Eventuella aktiviteter: Titta på hus- när mäklaren ringer, fixa ärenden, blogga förstås, upptäcka stan - orientera mig, promenera (det går bra) osv.
Rugby är lördagar och torsdagar men på torsdagar hinner inte Mimmi hem från jobbet innan det börjar så jag ska nog leta upp ett fotbollslag istället. Ja, så ser det ut ungefär.

2007-01-19 @ 09:42:11
Postat av: mamma

låter tufft...

2007-01-19 @ 13:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback