Marcmania

Noam gillar sin morbror.
Det började med det vanliga tjatet om Marcs motorcykel, ja ja, det är klart, hela Phnom Penh kryllar av motorcyklar och Marc är den enda vi känner som har motorcykel hemma. Sen har Marc-tjatet bara ökat för varje dag som går:
- Där är min motorcykel och där är Marcs motorcykel.
- Jag kör motorcykeln och Marc sitter bakom.
- Marc kommer imorgon.
- Marc hämtar mig sen.
- Marc kommer på fredag.
- ....och Marc (som avslut på alla meningar, ungefär som punkt)
- Marc är hos Stina och katten.
- Här ska Marc sitta (och dukar upp en extra tallrik till varje måltid)

Ja, du hör Marc. Det är bara lägga ner plugget och palla dig hit.

För övrigt känner jag mig som Sickan i Jönssonligan varje gång jag öppnar vårat kassaskåp. Har redan slarvat bort koden två gånger och nyckeln en gång. Kosar en jävla massa att få upp ett låst skåp gissar jag.

Långsjalen är på plus igen tack vare lite tur igår: Tottenham vann komfortabelt medan Fulham gjorde 4-3 på övertid och tipset gick in. Tyvärr gav jag också Roma en chans att revanschera sig för helgens miss, med ny besvikelse som följd. Saldo: 1077:-
Idag spelar jag X på Ecuador-Sverige, 1 på nån skottsk pissmatch och 2a på Milan. 10 spänn.

Kommentarer
Postat av: Micke

X på Ecuador-Sverige, vilken fegkompromiss! Jaja, its your money. Fick tillbaka genus tentan idag och det var G med bred marginal, får jag vara rätt nöjd med känner jag, och bara inte min fältstudie blir totalsågad så kan jag nog rita in fem nya poäng i mitt block (eller vad man nu gör). Vad kan jag mer rapportera från Sverige, jo Bajen lånar en 12-årig islänning (För att väga upp förlusten av Max). Vi får väl helt enkelt slå ur underläge i år, lite utav en klassisk Bajen taktik! (Minns 2001!) Annars går det mesta av min tid åt att längta efter att vår lille "Big foot" ska göra entre!

Föresten känns chokladkorv obehagligt likt bajskorv i min värld!

Saknar er, Micke

2007-01-18 @ 18:08:55
Postat av: Anonym

Alldeles nyss visade packat o klart de fina stränderna i Kambodja o de obebodda öarna, öl för 4 kr, bungalow för 4 dollar, massage av blinda, lie bilder från Ankor Nat o Phnom peng. Så en stund var jag där hos er. Säljer radhuset imorgon o kommer.
Från en som också heter Marc

Jättekramis till lill Marc Noam

2007-01-18 @ 21:17:21
Postat av: Anonym

Alldeles nyss visade packat o klart de fina stränderna i Kambodja o de obebodda öarna, öl för 4 kr, bungalow för 4 dollar, massage av blinda, lie bilder från Ankor Nat o Phnom peng. Så en stund var jag där hos er. Säljer radhuset imorgon o kommer.
Från en som också heter Marc

Jättekramis till lill Marc Noam

2007-01-18 @ 21:17:23
Postat av: Marc Oscar Leslie

Vad onödig min tillvaro i Kalmar känns just nu. Jag hade hellre än något annat sprungit runt där i Kambodja med Noam och tittat på motorcyklar. Ta fram börsen morfar!
Krama Noam från mig

2007-01-18 @ 22:10:00
Postat av: farmor

Okej, snart köper farmor oxå en motorcykel så även hon blir ihågkommen av sitt kära barnbarn...Såg även jag de fina stränderna i Kambodja på i reseprogrammet men har även bilder från Liza Marklunds program om aidskatastrofen i Asien på näthinnan. Mycket starkt program om fattigdom och okunskap som trots svårt budskap ingav hopp då det även visade buddistmunkarnas och khmerernas arbete med de svårt sjuka.

2007-01-19 @ 08:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback