Käket i Kambodja

Idag handlade jag själv för första gången och gick över stora Norodom Boulevard i rusningstrafik, sen blev jag spak och tog en tuk-tuk genom stora rondellen de sista hundra metrarna ;)
Shoppade lite på stora shoppingcentret idag också, förmodligen blåsta i varje affär. Blev ruggigt utskrattad överallt för att jag var man och drog barnvagnen med en sovande Noam i. Förmodligen det konstigaste de sett på länge. Mest nöjd med en fejk-Armani klocka för 200 spänn eftersom jag saknat ur ett tag.

Gör det bekvämt för oss med mat annars eftersom Noam är svår att ta med på restaurang nu (Trotsålder, matvägrar, rymmer och med fel tidsrytm i kroppen). Som tur är har nästan alla sjyssta restauranger hemkörning och en sån blev det idag. När maten kom till dörren plockade hon som levererade ur en kackerlacka ur påsen maten låg i. Käket var väl förpackat som tur var men det kanske finns bättre sätt att sälja sig på.
Jag har hunnit med att äta de kulinariska kambodjanska läckerheterna: 
- Pasta linguini med tigerräkor 
- Hamburgare med pommes
- Spanska tapas

Noam och jag har tränat simning och hopp från kanten av poolen idag. Ge det några månader och jag tror att vi har en riktig liten fisk i familjen.

Kommentarer
Postat av: Faster/Syster

vilken tur att han är en bad kille-då är han i rätt land, med rätt klimat. Här hemma vill manknappast gå till badhuset. Blek, fet och ådrig som man är. Tuffa bror, om någon månad så kommer du att åka moppe sick-sack i trafiken med en hand på styret - jag lovar!
Puss från ett så kallt vinter-Sverige.

2007-01-04 @ 14:40:19
Postat av: Katja

Kambodjansk hamburagare . . hur smakar den? Det låter som om ni börjar komma till rätta med livet vid poolen. Hur går det husjakten? Jag röstar för en stor kolonialpampig villa. Verkar så härligt dekadent - och förmodligen svalare än ett litet radhus. Dessutom ska ju vi alla släkt och vänner få plats!
Mimmi, hur är det på jobbet? Är hon som ni åt nyårsmiddag hos din chef? Har du justa medarbetare? Har du fått klart för dig vad det är du ska göra mest? För det har inte jag riktigt, måste jag säga.
Fortfarande orkanvindar kombinerat med isande regn. Det känns härligt att ni slipper det och att Noam kan bada och prata med engelska tjejer. Puss på er mina kambodjaäventryrare.

2007-01-04 @ 19:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback