Just another day in paradise

Den gamla Phil Collins-dängan kanske nån tänkte men detta har inget direkt med Phil att göra.
Helgen fördrev vi med poolbad och på söndagen ett besök till Hotell Intercontinental som vi hade hört skulle ha en okej brunch. 
Okej här kommer det! Jag kan inte lägga ut några kort för då hade Micke skitit i syrrans förlossning och kommit över direkt men jag ska ge er ett axplock av vad denna lilla brunch innehöll. Jag tror jag börjar bakifrån och blandar vilt sen: En glasstation där man kunde preparera sin glass med allt från sylt till chokladflarn, ett kakbord från himlen - tiramisu, creme caramel u name it, en våffelstation med tillbehör, en skaldjursbuffé med räkor, hummer, bläckfisk osv, ett salladsbord med färdiga sallader av olika sort eller möjlighet att komponera din egen med vad du ville, en pizzabuffé me fyra olika pizzor- alla tillbehör möjliga att lägga på, ett brödbord med tusen pålägg, en wokstation där du valde nudlar, ris, vilket kött du ville, vilka grönsaker och färska kryddor du ville, ett frukostbord med ägg, bacon, korv, varma tomater, potatisgratäng ett tiotal varma rätter och grytor med kyckling, kött, vegetariskt osv. ett vinbord, ett juicebord. Kaffe och öl och andra specialare fick vi ta vi bordet och som toppen av allt toppen en bemannad lekplats nära oss som Noam kunde leka i. Jag tror vi åt i 3 timmar, hehe! Jag har säkert glömt hälften för jag hann inte smaka allt.
Om det var dyrt? Jo, 19 dollar per person (ej barn) men när dollarn står i sju spänn var det värt att äta upp sig för resten av dagen och med tanke på att all dryck ingick var det ett bra pris med svenska mått mätt.

Internet låg nere igår så jag kunde inte skriva om helgens tips: 9 rätt på tipset, 4 rätt på hästarna och 1-3 och 0-2 till Blackbööörn när de fick för sig att göra 0-3 på övertid. Saldot i långsjalen nere på 1007:-, suck.

Idag har vi kollat två hus som verkar intressanta. Ett khmerhus som jag bara är orolig för om taket håller när regnen kommer annars cool planlösning och fräscht. Det andra var också fräscht och låg precis vid The Royal Castle, Silver Pagodan. Enda nackdelen var väl alla tuppar på gatan som gal stup i kvarten (I can kill? for wan dollar ok?) =D
Inte lika flådiga som det jag la upp sist men fina. Kontoret drog ner budgeten för oss när de såg vilka hus vi höll på att kolla in, haha! Viktigt med rang här och det är viktigt att veta sin plats även när det gäller husstorlek...

Mer sen ... nu bad, för jag rinner snart bort!

Kommentarer
Postat av: Marc Oscar Leslie

Det där låter ju inte alls som en sjysst tillvaro. Där hade jag trivts nu när jag lever på fiskpinnar och snabbmakaroner. Kul att ni kan kosta på er motsvarande två pizzor. Det låter verkligen som ni har det bra.
Jag kollade upp lite flyg på mrjet. 13 000 spänn för billigaste flyget! Jag säljer hojen.

2007-01-22 @ 11:37:01
Postat av: (marcs) syster

mrjet är ju sämst. sara hittade med sas 5500 till bangkok. far har ju kontakter också? och guldpoäng på thai airways.

2007-01-22 @ 13:31:06
Postat av: lillasyster/clara

det låter jätte gott, men ni kommer inte smälta in med befolkningen, om ni äter så mycket. puss

2007-01-22 @ 19:09:30
Postat av: Micke

Låter som mitt paradis, jag blev tårögd när jag läste axplocket ur menyn. Nu slipper ni fundera över var ni ska spendera era helgförmiddagar, tänk att få frossa fritt bland alla dessa läckerheter, jag ser det framför mig, hummer, räkor, pizzor, mackor med goda pålägg och vin ojojojojoj, nu kanske jag kan klämma in en matdröm bland alla bebisdrömmar! Här i stockholm har vintern oss i ett stadigt grepp och det känns faktiskt helt ok med framförallt ljuset som snön medför. Vill man vara gnällig kan man tycka att den kommer aldeles för sent! Nu blir vi väl inte av med skiten förens till midsommar. Det är väl bara att hålla tummarna på att våren inte väntar alltför länge med sitt befriande intåg.
Ni ser ut att ha det helt fantastiskt och det är rätt åt er! Vi vill se fler videos på Noam!!! Pussa och krama om honom från mig! Mimmi också självklart, ha det toppen, Micke.

2007-01-22 @ 20:45:21
Postat av: Micke

Glömde bort glassen! Hur kunde jag? Jag som älskar glass(skräll) ! Det lät också skitgott.

2007-01-22 @ 20:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback