Av med oskulden + adress

Det är tredje gången jag skriver det här inlägget och vet inte varför det inte fastnar i bloggen. Nu har vi fått internet till rummet iallafall så nu går det ingen nöd på oss. (Som om det gjort det innan)

Vi var ute och käkade i förrgår och tog det säkra före det osäkra och gick till FCC nere vid Mekong (ett stort ställe med bara " Bahrang"-utlänningar!). Bra käk till svenska lunchpriser och happy hour öl för en dollar/st.
På dagen hade vi körts runt lite i staden och var på National museet. Förrutom alla buddhastatyer från länge,länge sen så konfronterades vi med tiggare för första gången. En liten flicka med ett barn på armen nära på kastade sig över Mimmi och Noam, som blev lite rädd. Hemskt och svårt att hantera...

När vi hade ätit på FCC gjorde ölen att vi vågade bli av med vår gatu-oskuld. Väl över på strandpromenaden blev Noam överfallen av tanter som drog honom i håret och presenterade sina barn. En kvinna frågade om Noam var flicka och Mimmi svarade på khmer att det var vår son. Hon trodde henne dock inte och drog en chockad Noam i snoppen för att kolla.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha!
Nu har jag äntligen hittat till bloggen!
Efter att ha abbelibabbat runt på nätet och tröstlöst sökt ringde jag slutligen Emilie som guidade mig rätt.
Hurra!
Låter underbart i nya landet.
Vi längtar efter er och värmen, så vi hoppas kunna komma snart.
Om en månad börjar jag nya jobbet, och då ska det nog klarna hur våren kommer att se ut.

Ha det underbart, och ta en extra HappyH öl för oss.

Dagens Hedvig:
"Jag vill ha vanlig ost som Noam lämmant."
Mycket snack om Noam här hos oss..

Kramar från
Busarna på Bonde

2007-01-03 @ 13:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback