Apattack

Dagen startade med ett besök på förskolan Gecko and Garden, ett inte lika glassigt ställe som I can somvi tidigare tittat på. De hade dock inte plats förrän augusti. Imorgon ska vi träffa personalen på I can och om det verkar bra så börjar Noam på måndag. Han har tjatat om sin nya skola i flera dagar nu, så det är nog lika bra att köra.

Vi gjorde en kort utflykt till det stora templet Wat Phnom eller snarare till parken som går runt tempelberget. Den gamla mögliga elefanten som jag läst i någon resetidning ska heta Sam Bo var spännande tyckte Noam. Vi skulle till att titta på alla de apor som gick lösa i parken också och närmade oss en halvstor krabat som satt och åt ur händerna på en grupp ungdomar. Jag släppte ner Noam ca två meter ifrån apan och sen plötsligt brann det för primaten.....
den hoppade på den kille som stod närmast och försökte bita honom mot huvudet.....han slog omkring sig med en tidning men apdjävulen hade tag i Herr Nilsson och den jagade den livrädde mannen en lång stund innan den gav upp sina planer på att klösa ut hans ögon. Jag blev skraj som satan och ryckte undan Noam och sprang en bra bit bort. Längre bort satt hela apflocken och såg precis lika fridfulla som Rohypnol-King Kong gjort några sekunder innan sitt utbrott, men vi höll säkerhetsavstånd och vände tillbaka till bilen istället.

Långsjalen: Sprack en fyrling på att Chelsea inte slog division 2-laget Wycombe, så nuvarande kapital är åter 1075 bagis.


Kommentarer
Postat av: Syster/Faster

Oj oj oj vilken tur att mormor inte har en dator och kan läsa det här.
Är Noam fortfarande intres. av apor eller är han traumatiserad för livet?

2007-01-11 @ 12:15:50
Postat av: Abbelibabba

Jag tror att jag blev mer rädd än Noam. Jag ryckte honom så han hade ryggen mot händelserna. Still like Herr Nilsson...

2007-01-11 @ 16:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback