www.happyfootballcambodia.org

Igår träffade jag Arsenalsupportern Sukrin över en lunch. Sukrin och en irländare som heter Paraic möttes över en öl på en bar här och började prata fotboll. I november -2005 startade de upp Happy Football Cambodia med pengar ur egen ficka (några tusenlappar per person). Projektet försöker få barnen att fortsätta sin skolgång och samtidigt ge dem en meningsfull fritid genom fotbollen. Man samarbetar även med en fransk organisation som arbetar med gatubarn och har startat ett lag för dessa.
Det stora målet är VM för hemlösa i Australien 2008. De har fått en plats och har uppehälle men saknar pengar till resan.
Genom ett samarbete med ett australiensiskt företag som tillverkar rättvisemärkta fotbollar får man 3 dollar-ca 20 spänn per såld boll på internet. Köp din boll på :

http://www.etikosports.com.au/

Jag ska ner och hjälpa till på första träningen med gatubarnen imorgon och hoppas även kunna hjälpa till med viss finansiering till verksamheten. Vet du nån som vill sponsra detta projekt med några hundra- eller tusen lappar så hör av dig. All hjälp är välkommen. 

/ Abbe "The Coach" Hagberg


Kommentarer
Postat av: Syster/Faster/Emilie

Gud så kul. Vill höra allt. Går upp tidigt imorgon och kopplar upp mig för en pratsstund, har brorlängtan. Drömde om er inatt.

Puss syster

2007-02-02 @ 08:58:08
Postat av: Micke.

Grymt! Jag ska luska om det finns nån som är intresserad! Lycka till med coachingen. (Idioten funkar alltid!)

2007-02-02 @ 09:15:17
Postat av: Anonym

Olympia ställer så klar upp som vänförening, vad kan vi göra av detta? Kramar till er alla /Papps

2007-02-02 @ 10:12:54
Postat av: Katja

Way to go Abe! Ska finkamma Ystad för fotbollsupport, även om Ystad är mer för handboll. Nu är flygbiljetten bokad till Bangkok. Med en lap top på knät är jag i tjänst så jag behöver inte ens ta ut semester.

2007-02-02 @ 11:29:05
Postat av: mamma

Känns som du hittat din plats i Kambodja (förutom poolen då förstås). Jättekul och jättespännande låter det som. Vilken kombogrej....allt stämmer ju med dej. Jag väntar ivrigt på mer rapporter... puss mamma. Ringer i helgen...se till att ni är uppkopplade...kramar/mamma

2007-02-02 @ 14:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback