Var e barnet?

Idag skulle jag bli morbror var det planerat. Hos mig är dan snart slut men hemma i Estocolmo har du fortfarande ett par timmar att vinka på syrran, hoppas långpromenaden i Haga gjorde susen. För er som inte vet det så är min syster Emilie alltså sprickfärdig och hjärtebarnet är planerat till idag. Eftersom jag har blivit lovat ett sms när värkarna sätter igång blir jag helt till mig varenda gång det darrar till i fickan. Varje gång blir jag lika besviken när någon vill fika eller nåt annat.

Idag har annars varit stora baddagen. Jag och Noam låg i poolen och busade mest hela eftermiddagen för att det var så varmt. Noam skojputtar i pappa, Noam kastar bollen och vi kastar oss båda efter den för att se vem som hinner först - är lekar som går att leka i timmar. Noam har kastat armpuffarna och jobbar stenhårt på att lära sig simma. Nu går han på tåspetsarna i den grundare delen av bassängen med munnen precis vid ytan och idag garvade han så mycket att han höll på att drunkna. Noam har hittat Naima och Maika, brassrökande flumcyklarfransosernas kompisars tvillingar som är jämngamla med honom. De glider runt med tänderna i varsinn nalle och är för söta. Cyklisterna är riktigt back-to-nature-flummisar och jag kunde inte sluta garva när jag hörde Mimmis försök att kallprata lite med Gillian om livet här. Mimmi drog då upp hur annorlunda livet är här för att vi åker bil överallt...och fick ett ahmm till svar. När jag frågade om hon visste vad klockan var idag så kollade hon på solen och sa: - Kvart över fem. Då fattar ni =)

På lördag bär det iväg mot Bangkok och sen Koh Samet över det kinesiska nyåret innan Mimmis kurs i Bangkok på tisdag-onsdag. Ska bli härligt att se havet.
Så kom igen nu syster yster - Kläm, kläm, kläm fram det lilla livet innan helgen för jag vet inte om mobilen funkar i Thailand. 

Kommentarer
Postat av: Suzan

Ha en underbar minisemester på playan!
Lapa mycket sol och drick paraplydrinkar under parasollet:)
Hoppas ni hinner träffa Carina o co i Bangkok:) Mimmi- lycka till på din kurs!! Kramar från ett snöigt,isigt och mulet Stockholm!!
xxxx Suzan

2007-02-15 @ 21:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback