Underverket

UnderverketHär är han! underverket som min syster burit på i nio månader och en extra vecka. Rio ska han heta och han kanske blir han också namne med mig om det vill sig väl.
Jag har gått och väntat så länge här att allt känns overkligt. Min syster skulle in på ultraljud härom morgonen och lovade att skicka ett sms om vad de hade sagt. Så när telefonen pep till medan vi tittade på ännu ett hus hade jag ingen panik alls förrän jag läste vad det stod: Värkarna har startat.
Sen gick jag hela dagen och bara väntade och hoppades att allt skulle gå bra. På kvällen var vi bjudna till Mimmis kollega Erik på fest och Chenda skulle vaka lite hemma medan Noam sov. Mimmi hann dra iväg före och jag låg och nattade Noam och skulle precis smyga ur rummet när mamma ringde från Sverige. 
När hon berättade att Rio kommit sprutade tårarna åt alla håll i köket och jag såg på Chenda att hon undrade vad fan som stod på. Försökte förklara på khmer-engelska-kroppsspråk att min syster fått barn men vet inte om jag lyckades särskilt bra eftersom jag hulkade hela tiden.
-Ok, you go to party now!, svarade Chenda och jag insåg att det nog var bäst att åka. 
Väl sittandes i tuk-tuken kom nästa gråtattack och han som körde tittade över axeln för att se vad det var för en idiot han körde runt. Att jag sen inte hade nån adress utan bara en vag minnesbild om vägen gjorde inte saken bättre.
- I´m going to a party! syftade jag på medan jag försökte gissa mig fram på de mörka gatorna. Fick till slut en vägbeskrivning per telefon och kom rätt.
När Micke och syrran sen ringde efter en halvtimme brast det på nytt. Jag vet inte om de hörde ett dyft av vad jag sa för känslorna och tårarna bara forsade fram. Resten av kvällen gick jag rödgråten som få runt på ett eget lyckomoln och orkade knappt prata med någon.

Idag fick jag tag på de lyckliga föräldrarna nyss och imorgon verkar de få åka hem. Jag ska lägga mig nu och drömma om stora äventyr för: Albin Erik Rio Mårtensson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken kille va !!?! otroligt. En given fotbollsspelare av kaliber då, han redan har artistnamnet som tilltalsnamn. " Rio skjut"
Hos oss har du i allafall kommit i mål.
pussar o kramar från morfar.
och från farfar/pappa/svärfar/coachen

2007-02-25 @ 11:57:06
Postat av: Katja

Rio Bravo!
Äh, morbror kan du inte slänga i väg adressen till Rios päron så jag kan få iväg ett grattiskort.

2007-02-25 @ 13:36:36
Postat av: Anonym

Oj oj oj
Nu är ögat alldeles blött Grattis morbror!
Jag ska ringa på stört till mormor.
Kram Carina

2007-03-03 @ 14:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback