Monark gjord av papper och bark...

Ni som kan er Lundell och se den gamla klassikern Jack vet vad jag talar om. 
Idag eller närmare bestämt igår kväll mötte jag våra nya grannar på Embassy place och snackade lite med Christophe som verkar vara en trevlig snigelätare. Han pratade då om att de mötte upp några vänner här i Kambodja som cyklat hit. Ja, ni läste rätt. 
Idag träffade jag vännerna: Gillian och Wilhem.
För fyra år sedan startade de från Frankrike och har nu tagit sig ända hit. De verkar inte ha någon brådska någonstans och tog det enligt egen utsago lite lugnare nu eftersom Gillian är gravid i fjärde månaden med tvillingar!!! Hon upplevde det lite jobbigt att ha illamående hela tiden i Indien eftersom bebbarna inte ville ha Tikka Masala som hon normalt gillar. 
Nu höll de på att kolla på lösningar hur de skulle få med sig barnen eftersom de räknade allt i kilon och packning och redan bara hade det de verkligen behövde för att leva självständigt.
Jag stod bara och gapade när hon började berätta och kände mig urmesig över alla mina rädslor med att ta ett flyg till lyxlivet i Kambodja.
Frågade om hur det kommit på idén och fick till svar: Cykla psykiskt Albin, cykla psykiskt!! 
Nej, de tyckte helt enkelt att det var ett skönt sätt att leva och bra för miljön.

Något att få en funderare kring när ni sitter vid era jobbskrivbord och ruttnar...det finns olika sätt att leva eller som Gunde skulle ha sagt: Ingenting e omöjligt!

Kolla in deras häftiga hemsida: www.pedalrevolution.net

Kommentarer
Postat av: Katja

Fransmän har väl alltid varit lite galna. Det finns en orsak varför det aldrig blev revolution i England utan bara i La douce France.
Jag har luskat runt lite i lilla Ystad, det är inga problem med att hitta sponsorer till Abbes fotbollsprojekt. Team Sportia ska packa ihop fotbollsskor och annan utrustning, i morgon ska jag gå på Inter Sport och sedan de lokala fotbollsklubbarna. Kan du precisera vad det är ni behöver? Storlekar på skor? Tröjor? Bollar?
Jag tänker mig att de ska skeppa över allt och så får ni meddela när det kommit fram och så kan jag skriva nåt i lokalpressen om projektet eller om Abbe vill skriva själv, det vore kul. Abbe, ditt bloggande visar på en oanad skrivartalang!
I morgon ska jag till Stockholm, det känns jättekonstigt att vara där och veta att ni inte är där som ni brukar.
Har Mimmi varit sjuk? Vad fattas henne?

2007-02-06 @ 19:38:43
Postat av: Bojan

Tjena Abbe. Kollade in din blogg. Kul att se hur du har det och skönt att se att du sprider budskapet om Hammarby även i Kambodja.

2007-02-06 @ 20:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback