Ingen hann lämna in -bra!

Min rad hade gett miljoner, vem fan vill ha 19000? Bra att ni inte hann lämna in min skitrad....
13 rätt på tipset blir det istället....yaeh sure.

Vi har haft vår första kväll för oss själva jag och MImmi. Nak satt barnvakt efter Noam hade somnat och allt var lugnt. Mimmi och jag hade en skön kväll på FCC och blickade ut över Riverside över en drink och några öl. Mimmi fick pisk i pool i fyra raka och lackade ur som vanligt. Hon hävdade bestämt att jag hade en turkväll och att jag ska få igen så jag börjar gråta om vi tar Pias hus med biljardbord.
Mycket tiggeri vid Riverside på kvällen och till och med när man sitter på andra våningen på kolonialbaren så tigger folk från gatan upp mot oss baranger. Undrar om någon någonsin verkligen kastar ner pengar på de fattiga medan de själva sitter och drinkar? 
Jobbigt att se alla små barn som är ute på natten.
Knarket finns också väldigt närvarande igen och en kille tvekade inte ett dugg att erbjuda oss vad vi än ville ha när vi kliver ut på gatan. 
- Jag har marijuana eller vad ni vill ha här osv...

Det kanske låter konstigt men vi hade en trevlig kväll och man vänjer sig äckligt fort med all skit här. Precis som Mimmi just påpekade så fanns och finns ju skiten här likväl om jag sitter på Kvarnen eller Nada på Söder också, skillnaden är att det är mitt framför oss nu.

Jag tränade ungdomarna i fotboll idag igen och skadade ingen denna gång. Missar tyvärr nästa veckas träningsmatch mot lokala skollaget då vi är i Bangkok. Ska jobba på att skrapa ihop deg till dojjor och strumpor till alla kidsen och har en lunch med Sokrin i veckan för att kolla lite närmare hur man kan stödja deras skolgång och liv i övrigt.
Ska hålla er informerade om hur ni kan stödja Happy Football Cambodia och Mith Samlanh/Friends vidare. Läs mer om dem på: www.streetfriends.org
Idag åt vi på deras restaurang där de utbildar kockar, med Tove, Jonas, Adrian och Ellinor. Mycket bra och billiga tapas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback