Cash is king och Noam fortsätter att imponera

Då var man bilägare då. (bild och info finns under Vår första bil)

Som jag gissade så blev strul på banken trots att jag förhört mig med Joe om hur mycket pengar man kunde ta ut per VISA-kort. Eftersom allt i Kambodja köps i kontanter (även kraftverk enligt Mimmis chef!?!) var jag tvungen att använda alla tre korten som var preparerade med rätt summor dollar för att få ut allt vi behövde till bilköpet. 
På ANZ- Bank stod en bankkvinna som såg snäll ut brevid bankomaten och dum som jag är frågar jag hur mycket jag får ta ut per kort. 
- 1000 dollar per account and day is maximum.
- What! (jag hade fått informationen 2000 per kort av Joe)
- Yes! 1000 dollar...
- But I heard 2000 osv.....

Efter telefonsamtal till Joe och Mimmi chansar jag och börjar ta ut pengarna....
Det går som en dans och mycket riktigt kan jag plocka ut 2000 per kort. Och ut får jag 5000 i 20-DOLLARSEDLAR!!! (Nej, jag räknar inte fel utan tog bara ut tusen på ena kortet)

Med en säck stålar travar jag ut från banken och får känslan att jag skulle kunna bli mördad på fläcken om nån visste hur mycket stålar jag bär på. Konstiga känslor som pengar kan frambringa.

Noamskryt: Noam sa sin första mening på engelska igår: Kolboth (Noams kompis i skolan) is a boy!
Noam ritade en etta idag och sa: En etta. Han pusslar som en gud min son också, 5-årspussel med 30 bitar utan problem.
På Mimmis jobb började han att rita bilar och lyckades få till en teckning som var mycket lik den låda med fyra hjul som vi köpt. Han är oerhört koncentrerad där han sitter på golvet och tittar på bilden med "lådan" han ritat med två hjul, tar sitt lilla finger och räknar hjulen tyst för sig själv, vänder på pappret och ritar till två hjul till på andra sidan av pappret.

Som jag alltid sagt: Han är ett geni  ;)

Kommentarer
Postat av: Marc M

Grattis till bilen! Hoppas den håller nu också. Och grattis till den smarta sonen. Men det visste vi ju redan.

2007-02-10 @ 00:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback