God Jul God Jul

Firar nu första julen sedan 1985 utanför Sverige och har hela dagen blivit skrattig när det nämnts att det faktiskt är julafton imorgon. Stämningen vill inte riktigt infinna sig och det är med lite sorg i hjärtat jag kallt konstaterar att jag inte kommer stå där vid Nackastatyn på Katarina Bangata klockan 12 imorgon. Men jag kommer vara där kära vänner, familj, bajare, Tomten - inte fysiskt men i tanken.
Jag kommer stå där och frysa tårna när Magnusson pratar med en liten plastkopp glögg i handen och en cigg i den andra och jag kommer skåla för en god jul med alla er som jag älskar.

God Jul alla mina kära!

Kom på att jag firat flera av mina senare jular i London men det gills väl knappt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback