Noam vår dancer

Idag gick Noam en extra lång dag i skolan, det var premiär för dansklassen han ska vara med i i 12 veckor framöver. Mimmi och jag hann se en något oengagerad Noam rulla händerna i slutet på lektionen men han uppgav att det hade varit roligt så vi får väl lita på det. Sitt publikfrieri tog han igen på vägen hem då han och jag stannade på lokala fiket på hörnan efter vi släppt Mimmi på jobbet. Som vanligt poppades khmerkaraokevideor på högsta volym och plötsligt spelades en låt som vår Travolta fastnade för. Ner från stolen i ett skutt och ut mellan borden där han redan dragit blickarna till sig med sin blonda kalufs. Ett par snabba rumpskakningar i takt med musiken och sen upp i nästan handstående (allt enligt pappas breakarskola), sen lunkade han tillbaka till stolen och sippade i sig resten av juicen. Ett sus gick givetvis genom publiken som sedan inte släppte honom med blicken en sekund. Han håller på att göra sig ett namn i vårt hood, den lille pöjken.

Härom dagen tog jag och Nakken en tripp till Olympic Stadium på morgonen. Kambodja håller nämligen just nu i Asiatiska mästerskapen för U-17 lag i fotboll. Kambodja mötte Thailand och jag måste varit enda barang på stadion. Thaisen tog ledningen och låg sen ner mer än de stod upp för att få tiden att gå, jag svor över maskningen men ingen kambodjan verkade bry sig nämnvärt. De kollade på killen som tagit med trombonen och spelade små improviserade trudelutter till allas glädje. Torsk med 2-3 blev det tillslut och tillställningen gav mersmak. Agenten i mig spanade in Kambodjas kapten nummer 7 som var outstanding på plan. Värmen var det enda minuset, rakt i solen satt vi och smälte bort i 40 grader +.
Min egen träning flyter på. Minst 20 minuter på hoj och 100 situps varje dag. Snart kommer kort på sexpacket - håll ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback