Make love not war och polisbevakning

Jag fick ettårskalaset med krigstema berättat för mig idag. En amerikan (skräll) med kambodjanskamerikansk fru, alla gäster i kamokläder,kamonät över hela lyxhotellfasaden, stridsvagnstårta, armytält på och robotar på gräset, ett exercispass av kambodjanska militärer (mördare), Kambodjansk nationalsång med jänkaren stint stirrandes på fanan, underliga fredcermonier med orkideér i poolen och trollkarl med hundvalpar. Förhoppningsvis skickar Sara över några bilder på mailen som kan läggas upp.

I dagarna tre pågår just nu gymnsiestudenternas slutexamen i Phnom Penh. Alla är föräldrar hypernervösa och polisen har kallats in för att bevaka alla skolor. Ett vanligt förekommande problem tidigare år har nämligen varit att proven kastas ut genom fönsren till släktingar som tar reda på svaren och kastar in dem igen. Förutom fusket så har rutor krossats och lärare skadats, något man vill undvika i år.

Veckans träningsmål ligger på 20 min hoj/dag och 100 situps på bänken (ny för dagen). A Total: 140 minuter bicycleta och 700 situps. Hoppas hinna med lite rygglyft och armhävningar också.
Jag vill ju inte backa upp mitt sexpack på magen med gäddhäng på armarna...

Mån: 20 min och 30 situps (dålig mage idag- ja, på två sätt, orsak och verkan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback