Kambodjanska komplimanger och en liten primadonna

När Mimmi kom till jobbet idag fick hon en komplimang av en kambodjansk kollega:
- Åh, va tjock du har blivit över sommaren. Verkligen tjock!(och kollar in rumpan)
Så går det till i the land of only rice and no underhudsfett...

Noam skulle gå och fixa barret inför skolstarten idag. Väl på skönhetssalongen blev vår lilla primadonna så betagen av en kvinna brevid som fick pedikyr att han inte tänkte gå hem innan han också hade fått fina naglar. Jag hade målat honom innan men det flagnade av rätt så fort. Lyssna nu alla som sett vår speedball in action - Noam satt blickstill i en stor fotölj i en halvtimme. En klubba i munnen och en kvinna på fötterna och en på händerna. De klippte nagelband, tvättade, sprayade, masserade, skrubbade, petade, klippte, målade, lackade, målade igen och han satt som en utställningskatt med händerna och fötterna på sina små kuddar. Helt otroligt! Jag är bara ledsen att jag inte hade kameran med mig.
8 dollar - 55 spänn för hela kalaset inklusive håret. Han kommer att vilja gå varje vecka nu =)

Träningsfacit efter onsdag: 60 minuter hoj och 280 situps.

Hade fastnat för trallvänliga Florence Valentins "Pokerkväll i Vårby Gård" i sommar och igår kom albumet. Hade hoppats på med blås men helt okej. Upptäckte att Agge som jag och Leffe hängde lite med sommaren 95 var batterist i bandet också. Jag vet - jag och namn=Sjukt!

Kommentarer
Postat av: Emilie/Faster

Då vet jag vad jag ska göra med Noam på eftermiddagarna.

2007-08-08 @ 17:26:30
Postat av: Katja

Jag ser en framtid som skådis för Noam - han gillar ju att uppträda och att bli målad. Jag saknar fortfarande bilder från när ni ingick i det äkta ståndet. Snälla maila lite bilder!
Vilka har spelat in Pokerkväll i Vårby Gård?

2007-08-09 @ 11:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback