Kambodjansk hämnd och WTA äntligen här...

Idag köpte jag tidningen Phnom Penh Post och ögnade igenom sidan där polisens utryckningar i landet redovisas. Jag vet att jag gjort det förut och varje gång blir jag lika förvånad/chockad över hur jävla våldsamt det här landet verkar vara under ytan. Framförallt ute på landsbygden verkar gruppvåldtäkter med efterföljande mord och rena avrättningar vara vardagsmat. Hämndaktioner för tidigare bråk verkar vara den främsta anledningen till att folk tycker att de har rätt att ta livet av varandra. I detta nummer stod att läsa om en man som fick dörren inknackad av sex män på och avrättades med AK-47 i sängen. En 18-åring hade satt en matchete i nacken på en 21-åring som satt och gungade i en hammock. Anledning: 21-åringen satt och åt på en gurka han snott från 18-åringen jordplätt osv, osv. Mina tankar om att inte bli osams med nån rackare här växer sig allt starkare kan jag säga.

Nu så har det alltså äntligen hänt...(nej, inte ska det va ska det va 100%, syrran)
WTA har skickat sin delegat från Sydkorea för att ställa saker och ting till rätta här. Skönt, det var inte en dag för tidigt.
WTA, ni känner inte till dem?
World Toilet Association, ska nu shapa upp det här landets muggar inför den stundande turiststormen som väntas komma. Enligt en undersökning är det endast 22% av befolkningen här som i överhuvudtaget har tillgång till någon form av toa.
Att det pissas vilt här och var i Phnompan har jag ju sett. Var folk skiter vill jag nog inte veta...

Kommentarer
Postat av: carina

Skicka folket till Hälleforsnäs och deras musikal om Urintown så kan de handskas med problemet, om än på ett mycket komersiellt sätt.

2007-08-18 @ 02:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback