Kambodja blir kvar...

Ikväll regnar det sådär mycket så att jag är tvungen att skriva det här. Fantastiskt mäktiga mängder vatten och vilken åska och blixtrar sen. Jag har suttit ute och målat några timmar på verandan och bara förundrats.

Idag blev det klart vilka länder som får behålla sina kontor i landkoncentrationen och till alla lokalanställdas glädje blir Kambodja kvar och ska dessutom utöka verksamheten. Mer att göra för Mimmi men kul för landet.

Igår var det tydligen upplopp efter matchen mot Brunei i U-17mästerskapen. Någon hade mutat domaren till att fixa minst en 3-0 seger till Kambodja och det lokala spelbolaget Cambosix blev nerlusat med spel på att Kambodja skulle vinna med minst tre mål. När resultatet sen bara blev 2-0 brast det för några hundra spelare som tog ut sitt agg mot polisen när det inte kunde finna domaren efter matchen. Korrupt sa Bill! Korrupt sa Bull!
Det var match idag igen men jag hoppade den...Machetekravaller har aldrig varit riktigt min bag!

Får mycket gjort på dagarna nu och hinner träna dessutom, känns bra. Mimmi däremot har dragit på sig Noams bakterier som vanligt och går till jobbet med huvudvärk och feber. Ja, jag försöker få henne att stanna hemma och lyckades halva dan idag bland annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback