Jönssonligan på besök

Puh, så var då äntligen räkningarna betalda. Att få tag på digipassen som låg i kassaskåpet har varit en följetong för sig. Displayen som skulle ta emot vår 8 siffriga jättehemliga kod hade laddat ur och extrernt batteri var inget som Franz Jäger ville ta emot. Följdaktligen återstod bara ett alternativ - Efter att ha laddat med libanesiskt krubb på lunchen blev Kambodjas svar på Vanheden och Charles Ingvar Jönsson inbjuda i vår residens för att dyrka upp Kassaskåpet på stort K.
Jag kunde knappt hålla mig för garv när den spenslige mannen tog på sig sina glasögon på nästippen och var löjligt lik Sickan in action. Upp kom det iallafall så grabbarna kunde sin sak.
I morse tog jag mig iväg till nyöppnade cafét Livingroom och passade på att nyttja deras nätverk lite. Jag kan meddela att jag mådde som en prins i min stora korgfotölj med fotpall, 34 grader med lätt svalkande bris, nyhackad fruktsallad, latte och limejuice och surfade in på aftonbladet för att mötas av Stockholms väderrapport - 10 grader!
Oh, I love my life sometimes...

Måste redigera tidigare inlägg om den mutade domaren i U-17 mästerskapen. Tydligen var det tränaren för Kambodja som stått på bänken, pratat i mobilen och viftat åt laget att ta det varligt när de ledde med 2-0. Mobben hade letat igenom varenda baklucka på jakt efter honom på vägen ut. Jag undrar var han låg och tryckte.
Kambodjas lagkapten, nummer 7 gjorde 2 baljor i sista matchen mot Malaysia: Keo Sok Ngon tror jag ni får lägga på minnet.

Bajenmatch inatt igen. Börjar vid ett här, ingen lek!
Kämpa Abbe, kämpa Bajen!

Kommentarer
Postat av: Katja

Äventyrliga kassaskåpssprängningar! Det är himla kul att följa era förehavanden i Phnompan. Jag läser så klart allt, även om jag inte kommenterar alltid. Bara så ni vet.
Abbe, tidskriften Ordfront utlyser nu en tävling som heter Visa Världen! Bästa fotoreportage, ett berättande dokumentärt fotoreportage där bilderna har huvudrollen. En kort text + bilder, alltså. Max 10 bilder.1 dec dead line. Vore väl nåt för dig?
10 000 1.a pris.

2007-08-31 @ 19:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback