Galleri Son and Father, Grand opening today

Idag fick jag ett ryck och tog tag i det enda ickeinredda rummet i vårt hus: Det beryktade Slaktrummet! För er som inte hört om det så ligger det vägg i vägg med köket och är kaklat upp till huvudhöjd och det enda det ser ut att vara tänkt till är just slaktning. Lysröret i taket gör ju sitt till också.
Fram tills idag har alltså detta rum agerat som avlastnings- och skräprum, men inte längre. För i dag fick jag arslet ur och rotade fram alla Noams alster som jag sparat och tog givetvis chansen att få upp min egen Popart på väggarna också. Öppnat är nu alltså: Galleri Son and Father (tills Mimmi får penseln ur, eller hur säger man? Då får hon också vara med). Titlar som: "It says Anna and daddy is standing in the background", "I´m riding a helicopter and I´m wearing shoes too" samt "In the beginning they were all happy" finns nu att beskåda för besökarna i vårt hem.
Naturligtvis kan inget beskådas på webben utan galleriet måste besökas live! Eller så kanske det dyker upp ett smakprov eller två för att trigga era konstnärliga sinnen, vem vet.
Nöjd som fan är jag iallafall att Slaktrummet är Galleri och inget annat. Kunde inte med att hänga upp Noams senaste alster "Humty Dumtys blodbad" som han kom med från skolan utan den fick en plats i hans rum istället. Glömt är alla grisaskrik...(nyhetsankareövergång, se upp!)
Erik som bor granne med en grisavlivare i Laos skulle kommit i helgen men fick förhinder. Vill höra mer om han gjort något åt sin granne. Det där lät...

I natt, ännu en natt med Bajen över webben. Ett kambodjansk tid börjar eländet (derbyt höll på att ta knäcken på mig).

Kommentarer
Postat av: mamma/farmor

blir man bjudan på snittar och champagne vid ett besök hos Gallery Son &Father?

2007-08-17 @ 19:36:58
Postat av: Abbelibabba

Givetvis bjuds det på snittar och skumpa, eller rödtjuut och ost!

2007-08-18 @ 13:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback