Äta rått kött

Dagen har spenderats med lite målande, på gymmet och på lite ärenden. Noam har hunnit med både danslektion och en sejour hos Casper. Han och jag hämtade sen upp Mimmi på jobbet (gömma sig under skrivbordet och skrämmas är kul) och vi drog direkt till Comme a la Maison för middag. Lyxigt att kunna gå ut såhär i veckorna hela familjen utan att det ruinerar en ens på de dyra ställena. Jag åt en fantastisk carpaccio och en chevresallad med en öl för 70 bagis. Var lite tveksam till att äta rått kött i Asien men Sara och Frida har försäkrat mig om att den är sjysst, vilket också stämde.

Enda kruxet med dagen är vårt kassaskåp som inte vill fungera. Displayen har liksom laddat ur och vill inte låta sig laddas igen. Vi kan med andra ord inte betala räkningarna eller komma åt pass och viktiga papper. Suck, ska det inte räcka med vakt 24 timmar om dygnet och en jävla massa taggtråd runt fortet...Säkerhetsnojjan gör mig galen ibland och jag blir sugen på att trots-gå på gatorna med kamera, juveler (som om jag har några) bara för att visa att inget händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback