Sma rara rasistkarringar

Var tillvaro pa Sokha ar inte speciellt spannande att skriva om. Vi ror oss mellan pool, hav och rummet i det mesta. Pa kvallarna har vi tagit oss ivag till nagra av de andra stranderna och atit middag. Att sitta med sanden strilande mellan tarna och se solen ga ner over havet ar ju aldrig fel. Priserna ar en femtedel dessutom och battre mat.
Noam tranar sin engelska allt intensivare nu. Han pratar med allt och alla aven om det blir mycket: Stop it!, Nooo(w)! Don`t do that! Annars anvander han sitt kodord: Majsi! fore svenska och da blir det engelska for honom. Att folk har lite svart att forsta vad: Kan jag fa majsi tallrik med majsi apelsin pa majsi majsi! betyder verkar inte bekymra allt for mycket.

Det kryllar av svenskar har - Tysta gubbar med sma rara rasistkarringar brevid sig. Svarmorsdrom som man ar ger jag mig ju i kast att trevlighetsprata med ala ocksa. Det ar da de kryper ur dem. Ja, folk har kan ju inte spara sina pengar - de bara spelar bort varenda peng man ger dem i dricks osv osv. Jag fick hora att Fritidresor tydligen planerar att fyrdubbla resorna hit nasta ar och sag for en stund mig sjalv som guide i Phnompan. Kanske man ska gora en insats for att svennarna som kommer hit ska fa sig en verklig bild av vad fattigdomen innebar med sig hem istallet for en massa ackliga fordomar om sin egen suveranitet.
I morgon bar det av till stan igen. Ser fram emot flytten!

Kommentarer
Postat av: Katja

Asså - jag fattade inte riktigt det där med små rasistkärringar. Explain, please.
Klart du ska bli guide och visa hur livet bakom hotellet ser ut om man bara vänder på huvudet aldrig så lite. Fast det blir du ju inte populär på - det är budbäraren som kommer med de dåliga nyheterna som . . ja, du vet.

2007-04-17 @ 23:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback