Röng Kaball och Bajens matchtröja

Röng Kaball betyder ungefär Tjockskallig på khmer. Vår värd i huset där jag redan hade flyttat in visade sig vara just Röng Kaball. Hon kunde inte sluta bråka om ett par AC som hon lovat att sätta upp innan vi skulle flytta in och nu verkar hela flytten gå i stöpet. Vi kommer antagligen få feta problem med allt om vi flyttar in men nu känns det helt sjukt jobbigt att börja om med hela letahusprocessen i den 40-gradiga värmen. Fan, fan, fan! som Pimme uttryckte det!
Nak: Jag har hört att hon är kines-vietnames.

Vår khmerlärare skulle förklara ett vietnamesiskt talesätt idag: "Vietnameser är som hundar och khmerer är som apor." Det syftade tydligen på khmerernas nyfikenhet vid trafikolyckor. En hund slickar och hjälper varandra och apor kommer och nyper och nyper i såret tills den skadade apan dör. Fantastiska charader och ytterligare vatten på khmerer vs. vietnameser-kvarnen.

Noam fick träffa Saras och Berhnards son Kasper idag. De gick bra ihop och bor precis vid ambassaden. Hoppas på en god vänskap där.

Idag presenterades Hammarbys matchställ för säsongen:http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/artiklar/?articleid=30363

Förstår inte hur någon bajare i huvudtaget kan såga vare sig matchtröjorna eller Unicef på tröjan. Själv har jag aldig varit så stolt över ett ställ som det som presenterats idag. Jag sitter för tillfället i Kambodjas och ser dagligen mer skit och fattigdom omkring mig än jag sett sammanlagt i mitt liv i Stockholm. I Kambodja, med dess fruktansvärda historia värderas en dollar idag mer än hundra dollar om en vecka.(Tänk husvärd) Äntligen visar Bajen visionärt tänkande och att man vill vara en del av den global utvecklingen. Detta tillsammans med ett snyggt designat matchställ.
Tack till alla er som jobbat med detta. Stoltare än någonsin kommer jag bära denna tröja!

Kommentarer
Postat av: Jenny Mattsson

Hej hå fina familjen!
Ni ser ut att ha det väldigt bra, jag är glad för er skull :)

Nu är det inte långt kvar till premiären Abbe ett av få nöjen vi har här i Sverige...
Kram på er

2007-04-05 @ 16:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback