My gangsta´-driver

Gårdagen gick i fixets tecken igen. Tvätta sofföverdrag, plocka upp lådor, tvätta huset, mäta biljardrummet och diska nedpackad disk. Hantverkarna satte upp luftkonditionering och borrade genom väggarna så hela huset skakade. Sen klättrade de ut på små jäkla takavsatser med jätteborr i ena handen och en gigantisk aircon i andra utan att hålla i sig och 7 meter till marken. Säkerhetstänket är inte det samma som hemma och mina försök att hjälpa till skrattades bara åt. Innanför garaget fick vi tvättmaskin och torktumlare inkopplat också, så inflytt till helgen kanske är möjlig om gardinerna blir klara. Nu går det att vara i huset, när värmen kan hållas ute.

Dagens Nak: Jag frågade vår chaufför Nak om han gillade rap/hip hop (appropå en låt på radion) idag. Jag: -Do you like hip hop? Nak:- Yes! Jag: -Do you like any special group or song?
Nak: Yes, I like the song you sing with Noam in the car yesterday.
Jag(sjunger): Do you mean Ol´McDonald had a farm, ia ia oo?
Nak (skiner upp): Yes!!! I like that rap: iaa iaa ooo!!
(Jag undrar vad NWA hade sagt...?)
Jag kunde inte sluta garva på en lång stund iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback