Minnet Hagberg

Någon smart människa myntade begreppet: Det man inte har i huvudet får man ha i benen! Den meningen brukar poppa upp ganska ofta för mig eftersom jag glömmer grejer hela tiden och får springa tillbaka till ruta ett. Mitt minne är bra men kort brukar jag säga.
Min son däremot; han verkar ha fått ett minne som inte är av denna världen. Idag såg Noam de olympiska ringarna han har på sina sandaler och sa: - Farmor har såna på sin bil! (Morsan har en Audi)
Har alla ungar sånt här detaljminne eller är det bara min son som är ett geni som jag har anat?

Glädjande nyheter på temat barn är att Polarn o Pyret som första barnklädesaffär verkar ha fattat att alla konsumenter inte vill ha blå kläder med machoman-tryck på till sina pojkar och rosa rysch-pysch till sina flickor utan praktiska, färgglada kläder för lekande barn. Sånt här känns extrakul eftersom det var en av frågorna som vi drev genom Foff (forum för feministiska föräldrar). Mimmi skrev bland annat ett jättebra brev som gick ut till många butiker.

Läs mer på:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=642913

Jag började köpa plantor till huset idag och det är otroligt roligt att se hur fint de blir. Fem orkideér och fem andra hängande blommor för 140 spänn samt tre stora plantor för 8 dollar styck. Imorgon bär det av till trädgården igen. Djungel ska det bli!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan! Har följt er via bloggen sedan ni flyttade :) Saknar er och hoppas att se er snart... när ni kommer. Kram Kusin Karin

2007-04-27 @ 16:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback