Fix och trix

Ett evigt hattande mellan hotellet, skolan, nya huset och diverse affärer har dagen bjudit på. Noam verkade nöjd med att vara tillbaka bland kompisarna efter långledigheten och dansade in på skolan i morse, sa: -Jag är inte ledsen, bye bye daddy och vinkade hej då. Vi försöker prata lite engelska hemma nu också för att komma bort från Majsi majsi-snacket. Vi får se om det ger några resultat.
Jag har jagat på fixarna och fått upp lite lampor, mätt gardiner med sömmerskan, valt tyger, skurat och plockat upp grejer i kåken. Imorgon ska de börja måla om köket, sätta upp myggnät och förhoppningsvis installera tvättmaskin. Mimmi har redan lackat ur på två av vakterna och jag på en av dem. Så fort man ska parkera här så ska nån rackare bakom bilen och vinka in en på plats - det gjorde vår nya vakt 1 också. Bara att han vinkade Mimmi rakt in i grinden...Vakt nr 2, bjöd först in lite polare som satt och hängde på vår gård när jag kom dit och huset stod öppet och blev senare på kvällen hittad längre ner på gatan med grinden olåst när vi kom dit på kvällen. Det känns trist att behöva misstänka och misstro alla och jag önskar att vi slapp bo under bevakning. Samtidigt hör och ser vi ju dagligen vad människor här gör för minsta lilla peng så en olåst/obevakad kåk smakar nog mumma för många. Vi har väl redan blivit skadade av vår miljö gissar jag...

Dubbelboendet fortsätter alltså ett tag till. Vi får se när den definitiva flytten blir av. Vi skålade in huset idag med Henrik som är på besök igen. Den balkongen kan bli kanon med lite grönsaker och en fläkt...nu rann svetten konstant trots att solen lös med sin frånvaro. 45 grader som värst under dan idag och min yrsel och illamående kom som på beställning trots att jag bälgar i mig vatten. Stress och värme är en taskig kombo. Tänkte på 85-åringarna vi mötte i Sihanoukville som skulle upp till Angkor Wat och traska i hetta. Glad att jag inte håller i de resorna...

Ny dag, nytt fix imorgon!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Tack för blommorna. Blev lite överrumplad. Inte varje dag det kommer blommogram. Saknaden efter er blir enorm ibland. Igår grät jag, idag hejar vi på bajen från olika delar av världen. Älskar er!

2007-04-24 @ 19:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback