En Noam från Sokha, rumsräkning och Skruttis

Noam i poolbaren på Sokha:"-Jag tar limejuice, mamma bananna och pappa sprit!"

Idag roddade vi vidare vid huset och flyttade in alla lådor från Pias hus. Effektiviteten var en helt annan idag när jag slapp bry mig om en galen värd som irrade runt kring kåken. Jag fick inte bära så mycket idag heller utan fick stå och dirigera vart lådorna skulle istället. Helt okej för mig eftersom termometern i bilen visade på 47 grader...galet!

Noam lekte hos Casper och Frida fick se kåken senare på eftermiddagen. När hon började räkna rum kände jag att det blev en aningen pinsamt. Vi vet ju inte vad vi ska göra med all yta. Vi säger att vi har så jäkla många kompisar som ska komma hit och hälsa på - så upp till bevis!

Okej, håller ni i er nu:














Frida räknade till:
10 rum, ett kök, 6 toaletter, två altaner och två vakt/maidrum. Jag vet inte om det stämmer...
Det kommer bli tungt att komma tillbaka till sextio kvadrat på Västgötagatan, that´s for sure!

I all hast kommer vi när det lugnat ner sig bli en till i familjen. Skruttis är mobbad hemma hos Sara och Bernard. Hon bor på taket och blir jagad så fort hon kommer ner av de andra tre katterna.
Frida: -"Hon kommer bli en jäkligt snygg kontrast mot det vita huset". Skruttis är kolsvart och en god jägare enligt S och B.
Appropå det så var jag inne på SPAt som ligger vägg i vägg med nya huset: Street 242 number 67! Nyttiga fruktdrinkar och all världens massage och behandlingar - billigt med svenska mått mätt. Jacuzzi på gården och bäddar där jag såg mig själv ligga och bli knådad.....
tills halvmeters råttan sprang över mina fötter och hjärtat fastnade i halsgropen. Jag har just tryckt det på plats igen med lite käk. Imorgon står storstädning på programmet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback