Visdomstandsoperation och khmerkonsonanter- en dålig kombination

Återupptog khmerstudierna idag med mat som huvudtema för tisdagen. Lyckades göra Phany (lärarinnan) glad genom att hitta gamla videoklipp från hennes barndom på youtube.com.
Se länk: http://www.youtube.com/watch?v=Q6VIp2S8leQ
Ja var det nåt de gamla kommuniststaterna var vassa på så var det tifon. Enligt Phany hade de ett häfte med 56 olika bilder som de växlade mellan då numren visades på en stor ljustavla. 8-9 år gammal var hon, och observera att det inte är en kotte som gör en miss - drillning var ordet. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Noam avslutade dagen med en brutal gråtattack och hade fått för sig att sängen var ett ställe man absolut inte skulle sova på. Trotsålder,trotsåldern - här kommer vi!
Ja, det lugnade sig till slut när mamma och pappa med gemensamma krafter sjöng "Jag hamrar och spikar och bygger en bil". 

Dagens Noam blir annars från när Mimmi retade Nois i morse när han sov. Mimmi har kallat honom Nono några dagar för att han låter så söt när han säger:
- Jag heter inte Nono, jag heter Noaam!
När Nois sov i morse retades alltså Mimmi igen och sa: - Nono! det är dags att vakna.
Ur dvalan hörs då Noam mumla i kudden:
- Mmmjaa, heter inteee NooNooo, jag heter Noooaaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback