Vardagsäventyr

Det känns nästan lite jul i kroppen nu. 
Jag stormade Söderhallarna när de öppnade men var tydligen inte den enda som kommit på att det var en bra idé att hänga på låset. Jag tror det tog två sekunder innan hela saluhallen var full och gubbarna och kärringarna började skrika: 
- "Jag var först! , här står jag! , jag har väntat jättelänge nu! osv. 
Roligast är de idioter som står mitt i butiken och inte ens står i kö och hävdar sin rätt att få betala före andra.
Nog om det.

Jag tänkte passa på att länka lite tips på sidor som kan förgylla en grå vardag. Den första är ett mördarrollspel som pågår 24 timmar om dygnet och går ut på att låtsatsmörda de andra deltagarna med olika former av matvaror, frukt och grönt. Min favorit är trampminan i form av ett runt knäckebröd som får gömmas under mattor osv.
Kanske är något att starta internt på stora företag (typ Astra, mamma) för att liva upp jobbet lite. Kolla in:
http://www.deathgame.se

Den andra sidan är en skattjaktsida där gömmare gömmer olika summor pengar som man får om man klurar ut ledtrådarna och hittar platsen. Ganska svårt men otroligt kul när man är en skatt på spåret. Kul läsning på forumet Lägerelden och skön kompisfeeling över hela sidan. Jaga 202 spänn i Sthlm på:
www.tittavajahitta.se

Ha det så kul i jul! 
Käck knäck...Abbelibabba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback