Storboven Hagberg

Jaha, då har man lyckats igen.
Lyckats med konststycket att hamna hos inkasso igen(det har inte hänt ofta mamma). På nåt jäkla vänster lyckades jag och Mimmi fibbla bort en räkning förra månaden: 194kr till upc som vi som tur var upptäckte för att vi skulle lämna in modemet till datorn innan vi åker.
Ja, jag hoppas det stannar vid straffavgift på 75:- men ser framför mig hur Dragan och Ivan kommit direkt från Uralbergen för att driva in vår skuld och står utanför dörren och knackar. (stereotyper javisst!)
Det känns liksom som det vore extra krydda till jul-och flyttstressen som nu råder och eftersom jag är den enda på denna jord som fått sitta i rättegång misstänkt för att ha druckit en mellanöl på tunnelbanan så kännns ingenting otroligt längre. Libido-inkasso (eller nåt sånt) har iallafall fått ärendet och vi jagat dem för att få göra rätt för oss. Vet ej om Mimmi lyckats på dan idag.

Idag har jag rabblat veckodagar och mera mat: Några jag inte kommer glömma i första taget är:
Stekt ris = uttalas: Bajscha
och
Soppa=uttalas: Samla´



Dagens Noam: " - Julnappar sa dom!!" strålande glad när hallåan presenterar Bolibompa och pratar om att de fått julklappar till studion.

Kommentarer
Postat av: mamma

Inkasso och negativa tankar till trots...jag älskar att läsa dina små historier om Noam..vilken underbar liten kille!!
pussa honom från farmor

2006-12-20 @ 19:56:37
Postat av: Micke!

Kul med blogg, det rimmar nästan på glögg. Hoppas att detta kan bli ett bra sätt att hålla mig uppdaterad på vad ni pysslar med på andra sidan jorden ett tag framöver! Vi kanske ska göra en egen blogg så du/ni kan följa våran familj(Mårtensson/Hagberg) genom våra upptåg på hemmaplan på en daglig basis. Kanske även bilder och videosnuttar på bebisen med namnet som vi inte kan droppa än. High-tech va?

2006-12-20 @ 22:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback