Det som göms i tö och bra ideér

Packa kan vara bland det tristaste som finns , men det har sina fördelar också. Till exempel så hittar man saker som varit spårlöst försvunna när man flyttstädar.
- Morfar, jag har både chucken och instruktionsboken till din borrmaskin från 1932...
- Videobandet med Mimmis 30-års dag är återfunnet.
- 8.50:- rikare har jag blivit av att rota i hörnorna.
- Ett extra par hemmanycklar har återuppstått från de döda.

Ja, nu ekar det ordentligt här hemma och källarförrådet är i sin tur späckat. Sista rycket nu, idag och imorgon!

Idag vankas det annandagsbandy och julfirande med mor, Janne, Emmi och Micke.(och magen) - ja, nu hamnade den på dig Micke men det var inte meningen även om du vägde in tungt igår på vår lånade våg ;)

Runda uppåt kampanjen som pågått i julhandeln måste vara en av de bästa ideérna på länge. För er som inte känner till den så går det ut på att expediterna frågar alla som handlar något om de vill runda av summan jämt och mellanskillnaden går till välgörenhet ex. Röda korset, Rädda barnen osv.
Det är psykologiskt riktigt att fråga människor som precis lagt 1450 spänn på en tröja till de inte egentligen behöver, om de vill lätta sitt i-lands-samvete lite genom att samtidigt runda upp en femtiolapp. Samtidigt är det ju givet att man låter något som kostar 98:- avrundas upp till 100:-. Många bäckar små principen är bra.
Trist att bistånd ska behöva ske på detta sätt men ett bra sätt att påmina folk om deras välfärd och priviligerade situation och samtidigt få in pengar.

Bra idé 2 är gäller bara ett tag till eftersom enhetstaxorna på SL (kommer alltid vara SL för mig) kommer att försvinna. Idén är enkel- när jag åkt klart så ger jag helt enkelt vidare min biljett till någon som är på väg in genom spärren - när jag går ut. 
Jag känner mig oerhört snäll varje gång och folk blir fantastiskt glada av att bli bjudna på 20kr. Rekommenderas! Pay-it forward i praktiken.

God fortsättning!



Kommentarer
Postat av: Syrran

Tycker det är ok! Mickes mage bode också börja räknas som en del av vår familj snart!

2006-12-28 @ 10:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback